Hej

Jag känner för att vara poetisk. Men jag hittar inte på något poetiskt att skriva. Kanske räcker jag inte till, kanske är det så att jag vill men inte kan. Att jag försöker att vara så mycket, ja, kanske leder det till att jag inte kan. Det leder nog till att jag inte prioriterar, rätt saker.  Räcker jag till? Kan jag leva ut mina drömmar utan att misslyckas? Sikta mot stjärnorna säger vissa, men om man siktar för högt hur ska man då kunna se vad som sker, egentligen? Att leva ut sina drömmar menas inte att man ska leva i drömmar. Och hur ska man kunna försöka om man lever i en fantasivärld? Ser de saker man vill se, hör de saker man vill höra, gör de saker man vill göra. Kanske borde vi titta upp någon gång ibland och se vart vi har landat. Men man får inte glömma vad som är viktigt för just en själv. 

        

Heido


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0